Audiatur bokhandel – 20% på samtlige norske titler, 10% på alt annet

I perioden 15. august til 15. september selger vi samtlige norske titler med 20% rabatt og alt annet med 10% rabatt (med unntak av tidsskrifter og allerede nedsatte titler).

Se også vår fyldige salgsliste…

Om Audiatur bokhandel

Idealistisk bokhandel og distribusjonskanal for skandinavisk småpresse.
Et subkulturelt register; et work in progress.

Bokhandelen søker nær kontakt med småforlag og tidsskrifter i hele Norden og har en helt annen profil enn eksisterende bokhandlere og nettbokhandlere i dag. Vi tilbyr og jobber aktivt med poesi, teori, filosofi og tidsskrifter, men sitter også med et fyldig register over norske, skandinaviske og noen internasjonale prosautgivelser. Vi ønsker å trekke frem titler som ellers drukner i bokflommen. Tanken er at at butikken skal stå for et selektivt, kvalitetssilende utvalg, der vi på ulike måter løfter fram utgivelser vi mener fortjener oppmerksomhet og lesere. Vi tar også sikte på å kunne tilby eldre titler, ikke kun de to siste årenes utgivelser.

Ved lansering bestod Audiaturs bokdatabase av ca. 10 000 registrerte boktitler. Etter et halvt års drift er registeret utvidet til det dobbelte. I tiden som kommer vil nettsiden være i kontinuerlig utvikling. Vi oppdaterer siden hyppig og utvider sakte men sikkert tilbudet; henter inn nye og aktuelle titler og søker kontakt med ytterligere interessante skandinaviske og internasjonale forlag, tidsskrifter og fanziner.

I tillegg til å være en salgskanal fungerer bokhandelen også som en tekstbank. Vi publiserer nyskrevne omtaler og graver frem eldre tekster og relevante linker til den aktuelle utgivelsen. Tanken er at bokhandelen skal gi noe tilbake til den pågående samtalen bøkene inngår i. Målsetningen vår er å publisere 2-3 nye anmeldelser/essays den 1. hver måned.

I en tid da den nyskapende, seriøse og kritiske litteraturen og faglitteraturen marginaliseres og er i ferd med å forsvinne helt fra landets bokhandlere – da spesielt i distriktene, men også etter hvert i de store byene – mener vi at et initiativ som dette vil kunne fungere som en veileder som motarbeider denne tendensen. Vi tror også at konseptet har en forretningsmessig levedyktighet nettopp i denne situasjonen.

Legg til ekstern kalender…