Workshop: HVORDAN UTNYTTE SOSIALE MEDIER I DIN MUSIKKARRIERE?

Ariel Hyatt (NYC CYBER PR) er en internasjonalt anerkjent ekspert i sosiale medier og nettbasert markedsføring. Denne fredagen på Folkelarm snakker hun om framtiden til sosial media – hva funker og hva funker ikke.

Det er ingen hemmelighet at sosiale medier er kommet for å bli, og at vi kan bruke Facebook, Twitter og Youtube for å promotere musikk. Hyatt viser oss hvordan vi kan effektivisere markedsføringen ytterligere gjennom nettopp disse kanalene. I løpet av 90 minutter vil Ariel Hyatt gi artister, managementer og uavhengige plateselskap praktisk informasjon om hvordan man kan håndtere de ulike sosiale mediaplattformene og benytte dette i musikkarieren.

Hyatt er en ettertraktet foredragsholder og har blant annet forelest ved MIDEM, SXSW, CMJ og ASCAPs Create Music Expo, samt andre internasjonale musikkbransjetreff. Hennes nyhetsbrev og Youtube-videoer har over 15.000 abonnenter.

Seminaret deles inn i tre deler. I første del vil vi få et overblikk over sosiale medier og hvordan de påvirker dagens musikkbransje. Hyatt trekker også de viktigste poengene fra hennes bøker Music Success in Nine Weeks og Musician’s Guide to Facebook & Twitter.

I del to vil Hyatt legge opp til en etterfølgende workshop hvor hun tar for seg bruken av sosial media og websidene til noen av de frammøtte deltagerne. Artister, managere og plateselskap som ønsker å delta, kan sende en URL til Hyatt og hun gir feedback på stedet.

Til sist er det lagt opp til en Q&A med tips og råd til de som måtte ha spørsmål.

Workshopen holdes på Popsenteret (Schous kulturbryggeri) kl. 15-17.

Workshopen er en del av programmet til Folkelarm, men det er også åpent for musikere fra andre felt. Begrenset med plasser!

Pris: Kr. 100,- Påmelding på www.møst.org og du får tilsendt faktura.
Kurset er gratis for GramArt-medlemmer. For delegater på Folkelarm er kurset inkludert i delegatavgiften.

Arrangør: MØST, Folkelarm og GramArt

Legg til ekstern kalender…