PrøveRommet - en aften på Garage # 2

Vi smyger oss ned i kjelleren igjen….

  • Dj hele kvelden: DJ KETIL

PRØVEROMMET MIXTAPE til de 20 første!

BOB HUND – UPP, UPP, UPP, NED

STEVIE WONDER – POWER FLOWER

JONATHAN JOHANSSON – ALLA VILL HA HELA VARLDEN

TERRORISTENE – FOR ET MARERITT

SUSAN CADOGAN – HURT SO GOOD

SCOTT WALKER – ON YOUR OWN AGAIN

JENS LEKMAN – SHIRIN

PAUL SIMON – ME AND JULIO DOWN BY THE SCHOOLYARD

THE KINKS – STRANGERS

CAT STEVENS – IF YOU WANT TO SING OUT SING OUT

A-HA – HUNTING HIGH AND LOW

  • Husene, trærne og mørket: Kunsten å rygge baklengs. En ensom meditasjon over vredens anatomi.

Medvirkende: utøvere: Torunn Helene Robstad, Terje Tjøme Mossige, produsent: karen foss quiet works

“I undersøkelsen om vrede, raseri, sinne, frustrasjon og sorg, arbeider kfqw med skisser over VREDENS ANATOMI: Hvor kommer den fra, hva handler den om, hvordan ser den ut, og hvor skal den rettes? De poetiske dimensjonene av vrede vektlegges, i kunstnerisk fokus”

  • Eivind Salen kommer og vil lese noen dikt.
  • Øzz and the Islanders tar oppkjøringen til Island-turne på PrøveRommet. Musikken til Øzz kan beskrives som en slags moderne rock-crooner stil. Øzz and the Islanders består av Øystein Sundland, Peder Henrik Solheim og Kristoffer van der Pas
  • Stein Ove T. Øygardslia og Anna Watson leser utdrag fra Modellbyggerne – et stykke nyskrevet dramatikk av Stein Ove T. Øygardslia
  • Utdrag fra Psykose 4.48 av Sarah Kane – en forestilling som settes opp av Studentteateret Immaturus. Stykket har ingen karakterer, oppdeling i scener eller henvisning til tid, sted og rom. Det som står igjen er et åpent språklandskap der Sarah Kane lar tema som depresjon, ensomhet, kjærlighet og forholdet mellom liv og død, komme til uttrykk. Tekstens åpenhet og teatrale potensial står sentralt i Immaturus’ oppsetning av Psykose 4.48. Det er et potensial som kommer til uttrykk på andre måter enn bare gjennom det tekstlige, da forestillingen er en eksperimentering med visuelle uttrykk. De har jobbet frem denne forestillingen gjennom improvisasjon og med utgangspunkt i bevegelser og uttrykk i rommet. Bak arbeidet dere står spørsmålet om hva teater faktisk kan være, og de følger Sarah Kane når hun sier at teatret skal være intellektuelt og følelsesmessig krevende. Det er noe mer til teatret enn bare et underholdene aspekt, da det først og fremst er en ”her og nå”- situasjon, som ligger i møtet mellom skuespillere og publikum.
  • “2 innslag av danseteaterimprovisasjon hvor vi prøver ut våre improvisasjoner i møte med et publikum” – Utøvere: Anita Bjørkli, Rakel Helgheim, Silje Andrea Sæverud, Silje Thorsen Hovgaard og Magnhild Krog. Kurs i danseteaterimprovisasjon ved Bergen Dansesenter, ledet av Kristine Nilsen Oma.
Legg til ekstern kalender…