FashionFokus pres en helaften og seminar om Mote, Merkevare & Det Store Utland

[Bilde]

fashionFOKUS pres. Et seminar om Mote, Merkevare & Det Store Utland.

fashionFokus har gleden av å invitere deg til en helaften med foredrag, mingling og mat torsdag 17. mars på Dattera Til Hagen i Oslo.

Fokus for kvelden er norsk mote og bekledning, merkevarebygging og erfaringer fra det store utland. Det presenteres et variert program med fire svært dyktige og erfarne foredragsholdere. Kveldens gjesteinnlegg holdes av Marianne Bj…arstad, administrerende direktør i Bik Bok, medeier og markedsdirektør i Kari Traa/Skigutane – Sigurd Herrlin Sørensen, Patrick og Ingrid – gründerne og designerne i Mardou&Dean og motefotograf Jørgen Gomnæs. Det legges opp til muligheter for spørsmål og kort diskusjon i etterkant av hvert innlegg.

I tro fashionFokus-spirit setter vi av godt med tid til litt mat og prat. Det serveres tapas i syvtiden og litt kaffe innimellom. Etter foredragene håper vi at så mange som mulig blir igjen og tar et glass med oss.

Pris 150 kr inkl matservering og kaffe. Bindende påmelding til [email protected] innen 5. mars. Se invitasjon og program for øvrig informasjon.

Hjertelig velkommen!

Program

15.30 – 16.00 Registrering

16.00 – 16.45 Marianne Bjarstad (Bik Bok)

16.45 – 17.00 Kaffepause

17.00 – 17.45 Sigurd Herrlin Sørensen (Kari Traa)

17.45 – 19.00 Matpause

19.00 – 19.45 Mardou&Dean

19.45 – 20.00 Pause

20.00 – 20.45 Jørgen Gomnæs (fotograf)

21.00 – Mingling og godt i glasset

Marianne Bjarstad er Administrerende Direktør for kleskjeden Bik Bok. Bik Bok lager klær til unge jenter og selges i ca 158 butikker i Norge, Sverige, Danmark, Latvia og Storbritannia. Bik Bok er en del av Varnergruppen, som hadde en omsetning på ca NOK 860 mill i 2009. Bjarstad skal snakke om Bik Boks oppbygging internasjonalt. Hvordan har prosessen vært, hvorfor har de tatt de valgene de har tatt og hva har vært utfordrende?

www.bikbok.no

Sigurd Herrlin Sørensen er medeier og markedsdirektør i Kari Traa/Skigutane. Kari Traa er et merke under Skigutane som også eier Bula, Beerenberg m.fl. Herrlin Sørensen har bred erfaring innen markedsføring av sportsbekledning. Foredraget hans vil derfor fokusere på merkevarebygging, markedsføring og satsning utenlands. Hvordan har Kari Traa satset i den kompetitive sportsbransjen?

www.skigutane.no

Mardou&Dean er et norsk merke som ble etablert i 2006 av Ingrid Bredholt og Patrik Rosenfors. Mardou&Dean startet som et jeansmerke, men har utvidet sortimentet med andre klær og senest også vesker i samarbeid med Cala&Jade. Mardou&Dean vant den prestisjetunge Nåløyet-prisen i 2010, og merket har fått mye oppmerksomhet i media. Blant annet har flere internasjonale celebriteter blitt avbildet i en Mardou&Dean. Hvordan har gründerne fokusert på PR og markedsføring i utlandet? Og hvordan har ferden vært fra en liten leilighet i Oslo via en italiensk produsent til trendy butikker i Storbritannia, Italia, Frankrike og Sverige?

mardouanddean.blogspot.com

Jørgen Gomnæs er motefotograf og ble nylig tilknyttet fotobyrået Tinagent. Gomnæs har bakgrunn fra Los Angeles, men flyttet hjem til Norge etter en periode i London. Den siste tiden har han levert moteserier til bl.a. Elle, D2, Personae og Choice Magazine. Gomnæs vil vise bilder og fortelle litt om sin korte men intense karriere. Hvordan er det å jobbe med norsk versus internasjonal fashion? Hvordan er de internasjonale mulighetene?

www.gomnes.no

fashionFokus er et sosialt og faglig forum for personer innen alle fagområder innen eller i tilknytting til motebransjen i Norge. fashionFokus arrangerer bransjekvelder med faglige innspill fra inviterte bransjepersoner. fashionFokus jobber aktivt for at motebransjen skal dele sine erfaringer og kunnskap med hverandre med særlig fokus på nyetablerte i bransjen. fashionFokus higer etter en blanding av etablerte bransjepersoner, personer med nye prosjekter og også fra det man kan kalle ”det utvidede motefeltet”.

www.fashionfokus.no

Norwegian Fashion Institute (NFI) er en av fashionFokus’ samarbeidspartnere og støttespillere. NFI er en medlems- og nettverksorganisasjon skapt av og for den norske motebransjen. NFI er et sentralt organ som skal ta regi og samle nettverket av moteaktører i Norge. NFI ble formelt etablert i februar 2009. Norwegian Fashion Institute skal stimulere og posisjonere norsk motedesign i Norge og i utlandet. Visjonen er å gjøre norsk mote til en anerkjent merkevare.

www.norwegianfashioninstitute.no

Silje Løkken Rødvik er grafisk designer og for tiden basert i London. Hun satt flere kvelder og søndager og lagde den fine invitasjonen for oss. Tusen takk! Sjekk ut nettsiden hennes her!

www.bysilje.no

Legg til ekstern kalender…