Kulturforskning i Dælenenggata (KiD)

[Bilde]

Mari Thune presenterer ”Do you like that I like that you like that I like it?”
- En analyse av populærkulturelle elementer hos Sons of Liberty ut ifra et play- og kommunikasjonsperspektiv.

Thune tar for seg hvordan scenekunstduoen Sons of Liberty kommuniserer på flere forskjellige nivåer med sine tilskuere. Det populærkulturelle aspektet ved de to forestillingene God Hates Scandinavia (2006) og Swamped in Sensation (2007) analyseres gjennom teorier utviklet av Gregory Bateson, Willmar Sauter og Hans-Thies Lehmann med utgangspunkt i fenomenologien.

Zombier, horror, Rødhette, havfruer, varulver, Snehvit, pornofilmer og kioskromaner er noe av det vi møter hos Sons of Liberty. På hvilken måte fremstilles disse populærkulturelle aspektene i forestillingene? Ved hjelp av play- og kommunikasjonsteori beskrives Mari Thunes persepsjon og opplevelser i møtet med Sons of Liberty.

Legg til ekstern kalender…