Ny Musikks KVELDSKONSERT@OsloScreen
fredag 9. mars 2012 kl. 19:00 på Litteraturhuset
seeSOUNDsay@Oslo Screen Festival 2012
KVELDSKONSERT & ÅPNINGSFEST
Går det an å se på en lyd eller høre et bilde? Interaksjonen mellom lyd og bilde står i fokus i Ny Musikks bidrag til OSLO SCREEN FESTIVAL 2012. I løpet av kunstfilmfestivalen utforsker vi musikkens rolle i film gjennom konsert,filmvisning og debatt.
PROGRAM
Max Hattler (UK): Screening
*
Simon Steen- Andersen (1976):
Run Time Error (video)
The History of my instrument (2001) for harpe, pick-up og video.
Med Sunniva R. Wettre (harpe)
*
Amund Sjølie Sveen: Deconstructing IKEA
*
DISTANT VOICES, STILL LIVES – Miniatures med Duo Torquati-Dillon (IT)
“A journey on the thread of memory, a search, a pursuit of a multitude of fugitive voices: voices that tell a story, voices that sing, absent voices, voices only evoked; A game of mirrors and echoes that seeks to transcend the barriers of style and type in order to create a new red thread between sounds which are only apparently distant one from another.”
Daniele Ghisi (1984- ): Chansons for cello and piano og lo-fi elektronikk (2012)
R. Schumann (1810-1856): Widmung op. 25 n. 1, Die Lotusblume op. 25 n. 7
Carola Bauckholt (1959- ): Ohne worte for cello og tape
F. Liszt (1881-1886): Die Zelle in Nonnenwerth S382 (1883)
Peter Ablinger (1959): Voices and piano (1998-2011) for piano og tape – Pierpaolo Pasolini
S. Rachmaninov (1873-1943): Vocalise
S. Sciarrino (1947): Melencolia 1 (1980)
R. Schumann (1810-1856): Dein Angesicht op.127 n.2
Jacob TV (1951): May this bliss never end for cello, piano og tape
G. Faurè (1845-1924): Chant funéraire, fra Sonate n. 2 op. 117
*
Kvelden avsluttes med DJ Lasse Marhaug
seeSOUNDsay@Oslo Screen Festival 2012 er et samarbeid med NOTAM