Personlig omdømmebygging - nødvendighet eller selvopptatthet?

Møte i regi av Innovativt Nettverk, Polyteknisk Forening.

“There are four ways, and only four ways, in which we have contact with the world. We are evaluated and classified by these four contacts: what we do, how we look, what we say, and how we say it.” – Dale Carnegie (1888-1955) American Educator

Merkevarebygging av produkter og selskaper er en selvfølge, men har også personlig omdømmebygging blitt en nødvendighet? Eller er dette kun relevant for toppolitikere, næringslivsledere og kjendiskunstnere? Handler personlig omdømmebygging om å fremstå på en slik måte at man får gjennomført det man ønsker, eller dreier det seg om selvopptatthet og kynisk manipulasjon av omgivelsene? Handler det om å bygge en ny identitet eller å forsterke og kommunisere de egenskapene man allerede har? Skal den private sfære understøtte ens profesjonelle rolle og går i så fall dette på bekostning av ens personlige integritet?

For at et budskap skal kommunisere effektivt må det være enkelt, men hvordan velger man ut noen få sider ved seg selv man ønsker å fokusere på? Unge mennesker er i prosessen med å finne sin stemme og sitt særpreg, og det kan være nyttig å være bevisst på hvem du er og hvordan andre oppfatter deg. Vi går i sømmene på hvordan personlig omdømmebygging kan bidra til at omgivelsene dine oppfatter deg slik som DU ønsker.

Innleder: Nils M. Apeland fra Apeland Informasjon, et av Norges ledende kommunikasjonsbyråer. Apeland har 15 års erfaring som kommunikasjonsrådgiver og ga 2007 ut boken “Det gode selskap – omdømmebygging i praksis”.

Legg til ekstern kalender…